Marketingcampagnes nhow Rotterdam tweemaal in de prijzen

Jury beloont onconventionele aanpak van recruitment met twee Esprix Awards

ROTTERDAM, 24 april 2015 – Op donderdagavond 23 april zijn in de Portugese Synagoge in Amsterdam de Esprix Awards 2015 uitgereikt, de vakprijs voor de meest succesvolle marketingcommunicatiecampagnes van het afgelopen jaar. De wervings- en lanceringscampagne van het in januari 2014 geopende nhow Rotterdam werden allebei beloond met een Esprix awards. Hermann Spatt, de nieuwe directeur van nhow Rotterdam nam de prijs samen met Marlies de Gooijer, strateeg van het bureau IN10 Communicatie in ontvangst.

De wervingscampagne ‘This is nhow’ werd in de categorie Employer branding & employee engagement beloond met een bronzen Esprix Award. De hieraan gerelateerde lanceringscampagne ‘nhow = wow’ viel in de categorie 'Product launch' in de prijzen en won een zilveren Esprix Award. De campagnes werden in opdracht van NH Hotel Group ontwikkeld door IN10 Communicatie, een bureau uit Rotterdam. De aanpak werd onderscheidend bevonden. "Een onconventioneel hotelconcept verdient immers ook een andere aanpak. Nederland mocht weten dat er een héél bijzonder hotel opende", aldus Hotel Director Hermann Spatt. "Ook onze recruitmentcampagne was écht onderscheidend. Het hotel had immers personeel met personality nodig en daar zijn we op deze manier gericht naar op zoek gegaan."

“Een onconventioneel hotelconcept verdient immers ook een andere aanpak. Nederland mocht weten dat er een héél bijzonder hotel opende. Ook onze recruitmentcampagne was écht onderscheidend. Het hotel had immers personeel met personality nodig en daar zijn we op deze manier gericht naar op zoek gegaan„ Hermann Spatt, Hotel Director

Juryrapport
"Dit is de campagne die het meest overtuigend een nieuw product neerzet, door Rotterdammers als ambassadeur te koppelen aan een nieuw hotel. Het is authentiek, de personen die worden gefilmd zijn echt Rotterdams, überhip, en het voegt iets toe aan de identiteit van het hotel. De claim is ‘nu’ en ‘wow’. Het is gedurfd, heeft een hippe uitstraling en door de juiste keuzes in personalities uit de Rotterdamse scene te strikken wordt deze claim volledig waargemaakt . De campagne is ‘multi-channeling’, alle kanalen zijn benut. De keuze voor een Rotterdams bureau heeft goed uitgepakt. De uitvoering is strak en kwalitatief. En met een kenmerkende Rotterdamse energie terecht Zilver," aldus de jury van de Esprix Awards.

Scouts en Pioneer Fest
Onderdeel van de wervingscampagne was de inzet van drie lokale scouts die op pad gingen om passende personalities te scouten. Ondersteund door onderscheidende online en social promotie en flyering wierven zij totaal 140 kandidaten, die zich op de site www.thisisnhow.com konden aanmelden voor het Pioneer Fest op 18 november 2013. Samen met hun '+1’s' maakten de kandidaten tijdens een party in de -toen nog kale- hotelbar kennis met het nhow-concept en de locatie.

#Thisisnhow
'This is nhow' is inmiddels een begrip. Na opening van het hotel is de website blijven bestaan en momenteel wordt er  een blog over het hotel en de stad Rotterdam op bijgehouden. Dit doet nhow samen met bekende bloggers uit de stad zoals Bogue en LiveLikeTom. Ook wordt de hashtag #thisisnhow nog steeds veelvuldig gebruikt op social media. Het social dashboard, op diverse locaties in het hotel, vertoont alle tweets en Instagramfoto's en laat op deze wijze zien wat er in de wereld gebeurt rond #thisisnhow.

De 'This is nhow' campagne won eerder al drie Magneten, waaronder een Gouden, uitgereikt door SJP. In Mei worden de SAN accenten uitgereikt waar de campagne ook voor genomineerd is.

In totaal waren er 180 inzendingen voor een Esprix Award. Gisterenavond zijn 30 Awards uitgereikt aan de beste marketing- en communicatiecampagnes.

nhow Rotterdam is na Berlijn (2010) en Milaan (2007) het derde nhow hotel wereldwijd. Het designhotel is gevestigd in het iconische gebouw ‘De Rotterdam’ aan de Wilhelminakade. Het is het eerste en enige hotel dat zowel van binnen als van buiten is ontworpen door gerenommeerd architect OMA/ Rem Koolhaas. Met 278 luxe kamers, negen flexibele meeting zalen, een levendige BAR/KITCHEN met uniek dakterras en een adembenemend uitzicht, is nhow Rotterdam niet alleen de ideale bestemming voor de internationale (zaken)reiziger, maar ook een populaire ontmoetingsplek voor de lokale community. Onder het motto ‘Elevate Your Stay’ is een verblijf in nhow Rotterdam letterlijk en figuurlijk een hoogtepunt voor iedereen die in deze omgeving van Kunst, Architectuur en Hospitality stapt. De BAR van nhow is in 2014 verkozen tot ‘Best Hotel Bar of Rotterdam 2014’ en en later dat jaar kreeg nhow een award voor 'Best Hotel Design'.

Over NH Hotel Group
NH Hotel Group is beursgenoteerd in Spanje met ruim 375 hotels in 28 landen in Europa, Afrika en Noord- en Zuid-Amerika. Onder de NH Hotel Group vallen de 3- en 4-sterren urban NH Hotels, de NH Collection flagship hotels, de nhow designhotels en de Hesperia vakantieresorts. Wereldwijd staan meer dan 20.000 medewerkers dag en nacht klaar om de beste service tegen de beste prijs te leveren voor de jaarlijks ruim 16 miljoen gasten. De hotels van NH Hotel Group zijn bekroond met de Zoover Award voor Beste Hotelketen 2014 en 2015. Kijk voor meer informatie op www.nh-hotels.com.