Zwevende tuin in nhow Rotterdam geopend

String Gardens van Fedor van der Valk nieuw pop-up kunstproject.

In de lobby van nhow Rotterdam, het hotel gesitueerd in het iconische pand ‘De Rotterdam’, is een nieuw kunstproject onthuld. De komende weken is ‘String Gardens’ te bewonderen. Kunstenaar Fedor van der Valk ontwierp de zwevende tuin speciaal voor nhow. String Gardens is hiermee, na een heus indoor tulpenveld en de Nieuwe Stijl pop-up shop, het volgende tijdelijke kunstproject dat in de lobby van nhow geëxposeerd wordt.

Creatie bij toeval

Ontwerper Fedor van der Valk creëerde String Gardens bij toeval toen hij voor een videoproject wereldbollen met echte begroeiing maakte. Sindsdien wijdt de kunstenaar zich volledig aan de ontwikkeling en samenstelling van de meest geschikte aarde en mossen voor zijn String Gardens, afhankelijk van het jaargetijde, het type plant en de omgevingsfactoren. Het effect is bijzonder: tegen een achtergrond van ruwe materialen en structuren die zo kenmerkend zijn voor het gebouw ‘De Rotterdam’ van OMA/Rem Koolhaas, komen de zwevende planten in al hun kwetsbaarheid prachtig tot hun recht. Door samenwerking met Susanne Vuyk van Niche Rotterdam, “wereldberoemd” in de Rotterdamse creatieve scene en vaste leverancier van bloemwerk voor nhow Rotterdam, is het kunstobject nu in zijn volle glorie te bewonderen.

nhow: Elevate Your Stay

nhow Rotterdam van NH Hotel Group is sinds de opening in januari 2014 een hotspot voor zowel lokale als internationale bezoekers. De lobby van nhow Rotterdam is een wisselend expositieplatform dat gasten, bewoners van De Rotterdam en passanten verrast en inspireert. Een verblijf in nhow prikkelt de zintuigen en dompelt de bezoekers onder in de laatste trends op het gebied van kunst en cultuur. Ook BAR/KITCHEN op de zevende etage is, mede door het unieke uitzicht, het zonovergoten terras aan de Maas en de programmering van Rotterdamse dj’s, een populaire plek om te vertoeven. Naast de String Gardens is ook de Nieuwe Stijl pop-up shop, vol met echte Rotterdamse producten en souvenirs, nog tot na de zomer geopend in de lobby van nhow.

“Het is een bijzonder effect; de ruwe materialen van De Rotterdam gecombineerd met de kwetsbaarheid van de zwevende planten.„ Hermann Spatt, Hotel Director nhow Rotterdam

Fotografie: Olga van Dijk.