NH Hotel Group maakt plannen bekend voor nhow London

Eerste nhow hotel in Verenigd Koninkrijk opent in 2019

LONDEN, 3 november 2015 – NH Hotel Group breidt het merk nhow uit naar het Verenigd Koninkrijk. nhow London opent in 2019 zijn deuren en is gelegen in Shoreditch en The City of London, een trendy en snelgroeiend gebied dat beter bekend staat als 'Tech City'. Na Rotterdam (2014), Berlijn (2010) en Milaan (2007) en nhow hotels in ontwikkeling in Santiago (Chili) en Amsterdam, is nhow London de volgende mijlpaal voor het onconventionele designmerk van de keten. NH Hotel Group gaat voor nhow London een samenwerking aan met AXA Investment Managers - Real Assets. Het hotel maakt deel uit van het project 250 City Road, onder ontwerp van Foster + Partners, opgericht en geleid door de beroemde architect Lord Norman Foster. Het hotel beschikt over acht verdiepingen met 190 kamers, een restaurant, een bar, een fitnessruimte en meerdere meeting & eventruimtes. nhow London wordt, net als de andere nhow hotels, een bestemming an sich én een creatieve hotspot voor zakelijke reizigers, toeristen en inwoners van Londen.

nhow is één van de vier hotelmerken van NH Hotel Group. Elk nhow hotel heeft een eigen identiteit die wordt ontleend aan de stad waarin het hotel is gevestigd. nhow hotels zijn ontworpen door de meest creatieve geesten van het moment, waaronder Foster + Partners voor nhow London. nhow is iconisch, inspirerend en verrassend, vanaf de ingang van het hotel en de lobby tot de kamers, de restaurants, de gangen, de vergaderzalen en de creatieve ruimtes. Elk hotel is in staat een dynamiek om zich heen te creëren waar mensen graag samenkomen; niet alleen om er te vergaderen of te overnachten maar ook als trefpunt voor het uitgaansleven.

"nhow biedt een ongekend niveau van gastvrijheid en heeft als doel de benchmark te zijn voor de meest innovatieve, culturele, sociale en artistieke stromingen in grote steden, die continue in beweging zijn ”, aldus Federico González Tejera, CEO van NH Hotel Group.

Het merk nhow zal naar verwachting in 2018 uitgroeien tot twaalf hotels. Naast de bestaande drie nhow hotels werkt NH Hotel Group momenteel aan twee andere nhow projecten: één in Amsterdam, genaamd nhow Amsterdam RAI, en één in Santiago in Chili. De ontwikkeling van het merk nhow maakt onderdeel uit van het Strategische Vijfjarenplan van NH Hotel Group, waarin expansie één van de belangrijkste pijlers is. Deze initiatieven komen voort uit de visie van NH Hotel Group: Wanneer iemand een reis, overnachting of meeting plant in een stad, zakelijk of privé, zal diegene zich altijd afvragen: “Is er een NH hotel op mijn plaats van bestemming?”