700 m2 event space met uitzicht op de maas geopend.

Rotterdam, 20 mei 2016 - In nhow Rotterdam vond gisteravond de lancering plaats van een nieuwe Meetings & Events ruimte, gesitueerd op de 6e etage in het iconische gebouw De Rotterdam.

Het 4-sterren lifestyle en design hotel nhow Rotterdam is sinds in 2014 een hotspot voor toeristen, zakelijke reizigers en rasechte Rotterdammers. Het hotel is zowel van buiten als van binnen ontworpen door de gerenommeerde architecten van OMA, opgericht door Rem Koolhaas. Het hotel is net zo vooruitstrevend en innovatief als de stad zelf. Architectuur en design spelen een belangrijke rol en het hotel staat qua stijl en inrichting geheel in het teken van deze thema’s.

Sinds april jl. is nhow een nieuwe meetings- en events ruimte rijker en gisteravond vond de officiële lancering plaats. Het hotel beschikt over 278 kamers en reeds over uitstekende conferentie faciliteiten met acht multifunctionele zalen. Het congrescentrum bevindt zich op de zesde verdieping en profiteert van natuurlijk daglicht met een bijzonder uitzicht over de Erasmusbrug en de skyline van Rotterdam. Door de enorme belangstelling voor nhow Rotterdam als meetings- en events locatie, was er snel behoefte aan nog meer ruimte.

De toevoeging van The Loft is dan ook een uitstekende aanvulling op het huidige M&E aanbod. “We zijn erg blij met de uitbreiding van onze capaciteit. Door de opening van The Loft zijn we in staat om de vraag van grotere groepen te bedienen en bieden we een inspirerende locatie aan met schitterend uitzicht”, aldus Hermann Spatt, Hotel Director van nhow Rotterdam.

The Loft kenmerkt zich door 700 m2 flexibele ruimte met een rauwe, industriële uitstraling en een spectaculair uitzicht. The Loft heeft een capaciteit tot 500 gasten en kan helemaal custom-made worden ingericht door middel van de verschuifbare wanden, de mobiele barren, state-of-the art AV-faciliteiten en uiteraard een hoogstaand F&B-aanbod.

Dat The Loft niet alleen geschikt is voor unieke meetings op grote hoogte maar ook de perfecte plek is voor een goed feestje met bijzondere invulling, hebben alle genodigden gisteravond kunnen ervaren. De gasten werden verwelkomd door Victoria Koblenko, een graag geziene bezoeker van nhow. Daaropvolgend een surprise dance act van Avant Garde Collective ondersteund door  DJ’s Phalerieau & Alain en Frankie & Nino, met tussendoor een verrassende culinaire beleving. Vanaf 21.00 was het tijd voor de afterparty en werd The Loft the place to be in Rotterdam voor gasten en lokals.

Deze flexibiliteit stelt nhow in staat om de ideale setting te bieden voor elk soort evenement.

“Van bijzondere bruiloftsrecepties tot borrels en van tijdelijke exposities tot modeshows. The Loft is ontworpen om te inspireren op spectaculaire wijze. Het is met recht een ‘Limitless Location”, aldus Hermann Spatt.

nhow

nhow is iconisch, inspirerend en verrassend, vanaf de ingang van het hotel en de lobby tot de kamers, de restaurants, de gangen, de vergaderzalen en de creatieve ruimtes. Elk hotel is in staat een dynamiek om zich heen te creëren waar mensen graag samenkomen; niet alleen om er te vergaderen of te overnachten maar ook als trefpunt voor het uitgaansleven. nhow biedt gasten een unieke hotelervaring, waaronder een hoogstaand gastronomisch aanbod, faciliteiten en services die de evenement ervaring versterken. nhow Rotterdam, geopend sinds 2014, is het eerste nhow hotel in Nederland. In 2019 wordt het tweede Nederlandse hotel van het designmerk geopend, nhow Amsterdam RAI. Met 650 kamers en 91 meter hoogte wordt dit viersterrenhotel eveneens ontwikkeld door de wereldberoemde architecten van OMA/Koolhaas, het grootste hotel in de Benelux.

The Loft

* 700 m2

* Capaciteit tot wel 500 gasten

* Unieke open ruimte; ‘Create  everything, unlike anything

* Spectaculair uitzicht op de Erasmusbrug  en skyline van Rotterdam met raampartijen  van vloer tot plafond

* Uitstekende F&B mogelijkheden

* State-of-the-art AV-faciliteiten

* Gesitueerd in het iconische gebouw ‘De Rotterdam’, ontworpen door OMA/Koolhaas.

About nhow Rotterdam