nhow Rotterdam ontvangt als eerste hotel in Nederland het Keurmerk voor Toegankelijkheid.

Het Nederlands Keurmerk voor Toegankelijkheid zet zich actief in voor mensen met een beperking.

Utrecht, 27 mei.  Vandaag is het Nederlands Keurmerk voor Toegankelijkheid uitgereikt aan nhow Rotterdam. Managing Director Maarten Markus van NH Hotel Group nam in Utrecht het keurmerk in ontvangst uit handen van Tweede Kamerlid Otwin van Dijk tijdens de officiële lancering van het keurmerk.  nhow Rotterdam is partner van het landelijke Locus Netwerk en zet zich actief in voor het toegankelijk maken van het hotel voor mensen met een beperking. Naast nhow Rotterdam ontving ook Pathé Maastricht het keurmerk.

Initiatief van Ongehinderd

Het Nederlands Keurmerk voor Toegankelijkheid is een initiatief van Ongehinderd. Ongehinderd zet zich in voor een toegankelijk Nederland voor mensen met een beperking. Hiervoor is onder andere de gratis Ongehinderd app ontwikkeld, waarmee iedereen toegankelijke locaties kan vinden, maar ook zelf kan toevoegen en beoordelen. Het streven is om meer locaties toegankelijk te maken. Gemeenten en ondernemers kunnen advies krijgen over het verbeteren van hun toegankelijkheid.

nhow Rotterdam maakt graag de noodzakelijke aanpassingen

nhow Rotterdam, gesitueerd in het iconische gebouw De Rotterdam dat is ontworpen door OMA/Rem Koolhaas, maakte graag de noodzakelijke aanpassingen. “Het is voor ons een zeer leerzame samenwerking,” aldus Hermann Spatt, Hotel Director van nhow Rotterdam. “We hadden uiteraard al speciale toiletfaciliteiten en dachten al heel toegankelijk te zijn vanwege de liften en brede gangen, maar in de praktijk blijken er nog zo veel meer cruciale aandachtspunten te zijn die we per direct hebben doorgevoerd. nhow Rotterdam moet voor iedereen toegankelijk zijn die houdt van design, architectuur en die een bezoek wil brengen aan onze bar, restaurant of bij ons wil overnachten.”

Kom test-slapen in nhow Rotterdam

Het hotel nodigt mensen met een beperking uit te komen test-slapen in de aangepaste kamers. Het hotel stelt drie overnachtingen voor twee personen inclusief ontbijt ter beschikking. Wil je hiervoor in aanmerking komen stuur dan een bericht naar r.ruiter@nhow-hotels.com onder vermelding van ‘test-slapen’.

Hermann Spatt, Hotel Director nhow Rotterdam

nhow Rotterdam is sinds de opening in januari 2014 een hotspot voor zowel lokale als internationale bezoekers. De lobby van nhow Rotterdam is een wisselend expositieplatform dat gasten en passanten verrast en inspireert. Een verblijf in nhow prikkelt de zintuigen en dompelt de bezoekers onder in de laatste trends op het gebied van kunst en cultuur. Ook BAR/KITCHEN op de zevende etage is, mede door het unieke uitzicht, het zonovergoten terras aan de Maas en de programmering van Rotterdamse dj’s, een populaire plek om te vertoeven.