nhow Rotterdam haalt de stad naar binnen

Lifestyle hotel opent deuren voor architectuur en kunst

10 JANUARI 2014, ROTTERDAM
Rotterdam, 10 januari 2014 – Wat is nhow? nhow is nu! Want vanaf vandaag is Rotterdam officieel een lifestyle hotel rijker. Na Berlijn (2010) en Milaan (2007) opent in Rotterdam het derde nhow hotel ter wereld, en het eerste nhow hotel van Nederland. Het viersterrenhotel is gevestigd in het onlangs geopende gebouw ‘De Rotterdam’. Het is het eerste en enige hotel dat zowel van binnen als buiten is ontworpen door gerenommeerd architect OMA/ Rem Koolhaas. En dat architectuur en design een belangrijke rol spelen, is bij binnenkomst direct zichtbaar. nhow Rotterdam biedt zowel bekende kunstenaars en designers alsmede opkomende lokale talenten een platform binnen het hotel, en in de communicatiekanalen, om vooruitstrevende stedelijke kunst te delen. Zo is nhow Rotterdam een platform voor zowel internationaal als lokaal design en worden bezoekers verbonden met kunst en creativiteit uit verschillende hoeken. De deuren van nhow Rotterdam zijn vanaf nu geopend voor iedereen die op zoek is naar meer dan een hotelkamer.

Krachtige contrasten

Zichtbaar beton en metaal afgewerkt met goudkleurige accenten. Projecties en kunststukken. Actuele kunst en erkende architectuur. nhow Rotterdam haalt kracht uit contrasten en combineert dat met de nieuwste technologische snufjes, 278 luxe kamers en creativiteit in elke hoek. Zet dit alles op een imposante locatie met iconisch uitzicht in één van de meest artistieke steden van Nederland, en men krijgt meer dan een nachtje slapen. Het hotel, ontworpen door niemand minder dan OMA/Rem Koolhaas, bevindt zich in het grootste gebouw van Europa ‘De Rotterdam’ aan de Wilhelminakade, en is net zo vooruitstrevend en innovatief als de stad zelf. En dat doet nhow niet alleen. Verschillende lokale kunstenaars zijn gevraagd om op hun eigen manier te laten zien hoe Rotterdam er
volgens hen uitziet. Deze kunstwerken zijn te zien in het hotel, en worden continu veranderd om zo gasten continu te kunnen inspireren en verrassen. Logeren in nhow Rotterdam, is logeren in Rotterdam.

Manhattan aan de Maas

Het stukje Rotterdam aan de Wilhelminapier waar de nieuwste uitvoering van nhow te vinden is, wordt ook wel Manhattan aan de Maas genoemd en is een smeltkroes van creatieve ideeën, kunstzinnige visies en een skyline waar je u tegen zegt. In de directe omgeving bevinden zich musea, het Luxor Theater, restaurants met keukens uit de hele wereld en worden regelmatig festivals en feesten georganiseerd. Maar ook nhow zelf biedt genoeg afleiding. Naast het feit dat “De Rotterdam” een architectonisch hoogstandje is, kan men in deze ‘Verticale Stad’ eten en drinken, zaken doen, ontspannen en nu dus ook slapen. nhow Rotterdam is de perfecte ontmoetingsplaats voor toeristen, zakelijke reizigers en rasechte Rotterdammers die meer van de cultuur van hun eigen stad willen
ontdekken. En niet alleen voor plezier, maar ook voor zakelijk gebruik. Met negen conferentie- en vergaderruimtes met een adembenemend uitzicht is het een ideale locatie voor congressen, evenementen, seminars, etc.

Elevate your Stay

Het nhow-hotelconcept is een nieuw lifestylemerk van de NH Hotel Group en wordt voor het eerst in Nederland uitgerold. Al in de ontwikkelingsfase van De Rotterdam wist de NH Hotel Group dat nhow Rotterdam dáár moest komen. “Het idee achter nhow is dat elk hotel, in tegenstelling tot de herkenbare uitstraling en beleving van de locaties van de NH Hotel Group, een eigen identiteit heeft die wordt ontleend aan de stad waarin deze accommodatie is gevestigd,” legt general manager Sander Creemers van nhow Rotterdam uit. “Elk hotel is in staat een dynamiek om zich heen te creëren waar mensen graag samenkomen; niet alleen om er te vergaderen of te overnachten maar ook als trefpunt voor het uitgaansleven.”

Nieuwsgierig?

Kom langs voor een overnachting, een drankje aan de bar of een hapje in het restaurant. Hotelkamers kunnen geboekt worden via http://www.nhow-hotels.com/. In maart van dit jaar vindt de grand opening plaats, waarbij er op Rotterdamse wijze geproost wordt op het eerste nhow hotel van Nederland!

Redactionele informatie, niet ter publicatie

Voor meer informatie, beeldmateriaal of sleep preview kunt u contact opnemen
met:

Weber Shandwick

Annebet Beerman

Tel: +31 (0)70-312 10 70 / +31 (0)6-5338 4954

E-mail: abeerman@webershandwick.com

nhow Rotterdam

Talitha Nöllen - Marketing and Communications Manager

Tel: +31 (0)10 206 7600 /

E-mail: t.nollen@nhow-hotels.com

Citaten