Film kijken met de stad aan je voeten

nhow Rotterdam en Pleinbioscoop presenteren: Rooftop Cinema

06 AUGUSTUS 2014, ROTTERDAM, THE NETHERLANDS
Genieten van een bijzondere film op een nog veel uniekere plek? Aanstaande donderdag 7 en vrijdag 8 augustus organiseren nhow Rotterdam en Pleinbioscoop de eerste editie van Rooftop Cinema in de stad Rotterdam. Tijdens deze inmiddels uitverkochte filmvertoningen van de films Nebraska (donderdag) en A Single Man (vrijdag) kijken de bezoekers in een kleine intieme setting voor het eerst film op dit rooftop terrace. Het dakterras van BAR & KITCHEN in nhow Rotterdam is gevestigd op de 7e etage van het iconische pand ‘De Rotterdam’ en biedt een imposant decor: een grandioos uitzicht op de Erasmusbrug en de skyline van de stad.

Op 7 augustus wordt Nebraska vertoont. Een bitterzoet, komisch drama over familiebanden van Alexander Payne, waarin de koppige oude Woody (Bruce Dern) met zijn zoon van Montana naar Nebraska reist.

Op vrijdagavond 8 augustus wordt A Single Man vertoond, een film die geregisseerd is door Tom Ford. Deze stijlvolle, gevoelige en soms grappige verfilming van Christopher Isherwoods roman gaat over een dag uit het leven van George (Colin Firth), een man van middelbare leeftijd die rouwt om het verlies van zijn levenspartner Jim.

Beide vertoningen van Rooftop Cinema zijn uitverkocht. Pleinbioscoop en nhow Rotterdam zien dit als een bevestiging van dit concept en sluiten een langere samenwerking met meer events niet uit. Voor wie geen kaartje heeft weten te bemachtigen: de film Nebraska is op donderdag 28 augustus ook nog te zien tijdens de Pleinbioscoop in het Museumpark.

nhow Rotterdam is na Berlijn (2010) en Milaan (2007) het derde nhow hotel wereldwijd. Het designhotel is gevestigd in het iconische gebouw ‘De Rotterdam’ aan de Wilhelminakade. Het is het eerste en enige hotel dat zowel van binnen als van buiten is ontworpen door gerenommeerd architect OMA/ Rem Koolhaas. Met 278 luxe kamers, negen flexibele meeting zalen, een levendige BAR/KITCHEN met uniek dakterras en een adembenemend uitzicht, is nhow Rotterdam niet alleen de ideale bestemming voor de internationale (zaken)reiziger, maar ook een populaire ontmoetingsplek voor de lokale community. Onder het motto ‘Elevate Your Stay’ is een verblijf in nhow Rotterdam letterlijk en figuurlijk een hoogtepunt voor iedereen die in deze omgeving van Kunst, Architectuur en Hospitality stapt. De BAR van nhow is onlangs verkozen tot ‘Best Hotel Bar of Rotterdam 2014.’
nhow Rotterdam is één van de ruim 375 hotels van de NH Hotel Group.

Over Pleinbioscoop
De Pleinbioscoop is een evenement dat helemaal draait om filmbeleving op de allerleukste manier: onder de sterrenhemel, met heel veel andere mensen een ontroerende, spannende of grappige film bekijken. En dat allemaal op het grootste scherm van Europa, middenin het centrum van Rotterdam.

Pleinbioscoop is een initiatief van Stichting Loodsen. Voor meer informatie, kijk op www.pleinbioscooprotterdam.nl

Noot voor de redactie:
Wilt u aanwezig zijn bij deze eerste editie van Rooftop Cinema of heeft u een mooi plekje voor dit initiatief in uw medium?

Neem dan contact op met:

Talitha Nöllen
Communicatiemanager