nhow BAR beste hotelbar van Rotterdam

01 AUGUSTUS 2014, ROTTERDAM, THE NETHERLANDS
Met 717 stemmen is nieuwkomer BAR van nhow Rotterdam verkozen als de Beste Hotelbar van Rotterdam 2014. De BAR van nhow, onderdeel van BAR/KITCHEN, werd door de jury van de ‘Red & Grey Best Hotel Bar Awards’ met name geprezen om de moderne inrichting en het indrukwekkende uitzicht. Gesitueerd op de 7e etage van het beroemde gebouw De Rotterdam, heeft de BAR en het dakterras aan de Maaszijde een spectaculair uitzicht op de Erasmusbrug en skyline van de stad. In de BAR is het een komen en gaan van internationale zakengasten, toeristen die wereldstad Rotterdam verkennen en lokale creatieven. nhow Rotterdam, onderdeel van NH Hotel Group, is trots dat het hotel en de bar, die officieel geopend werden op 27 maart 2014, zo’n mooie prijs in de wacht heeft gesleept.

Ontmoetingsplek voor de stad

nhow is als nieuwkomer in de stad erg blij met de benoeming als Best Hotel Bar van Rotterdam 2014. ´nhow is meer dan alleen een hotel, het is een ontmoetingsplek voor de stad. Iets wat tot op heden in Nederland vrij ongebruikelijk was voor hotels´, aldus Sander Creemers, General Manager van nhow. Zo richt het hotel zich met een afwisselende programmering niet alleen op hotelgasten, maar ook op het lokale publiek, waardoor nhow het gevoel van de stad Rotterdam naar binnen haalt. DJ´s, kunstenaars, jamsessies, tv-opnames, pop-up sportsessies of een filmvertoning op het dakterras, alle creatieve stromingen zijn welkom in nhow Rotterdam.

Best Hotel Bar Cocktail
Om de Best Hotel Bar Award te vieren, serveert nhow een speciale cocktail op het onlangs geopende dakterras met spectaculair uitzicht op de Maas. Tijdens de gehele zomerperiode ontvangt iedereen die de Red&Grey Best Hotel Bar Cocktail bestelt, gratis de limited edition nhow zonnebril cadeau.

nhow Rotterdam is na Berlijn (2010) en Milaan (2007) het derde nhow hotel wereldwijd. Het designhotel is gevestigd in het iconische gebouw ‘De Rotterdam’ aan de Wilhelminakade. Het is het eerste en enige hotel dat zowel van binnen als van buiten is ontworpen door gerenommeerd architect OMA/ Rem Koolhaas. Met 278 luxe kamers, negen flexibele meeting zalen, een levendige BAR/KITCHEN met uniek dakterras en een adembenemend uitzicht, is nhow Rotterdam niet alleen de ideale bestemming voor de internationale (zaken)reiziger, maar ook een populaire ontmoetingsplek voor de lokale community. Onder het motto ‘Elevate Your Stay’ is een verblijf in nhow Rotterdam letterlijk en figuurlijk een hoogtepunt voor iedereen die in deze omgeving van Kunst, Architectuur en Hospitality stapt. nhow Rotterdam is één van de ruim 375 hotels van de NH Hotel Group.

Red & Grey Best Hotel Bar Award

De Red & Grey Best Hotel Bar Award werd voor de derde keer georganiseerd. Een professionele jury nomineerde 24 hotelbars in Amsterdam, Den Haag en Rotterdam. Hierop kon vervolgens online gestemd worden door het publiek. De prijs wordt mogelijk gemaakt door Canadian Red cranberrysap en Grey Goose vodka.

Citaten
"nhow is meer dan alleen een hotel, het is een ontmoetingsplek voor de stad. Iets wat tot op heden in Nederland vrij ongebruikelijk was voor hotels´" Sander Creemers, general manager