Hotel design van nhow Rotterdam genomineerd voor de ENTREE Hospitality & Style Awards 2014

31 OKTOBER 2014, ROTTERDAM, THE NETHERLANDS
Op 1 december worden de ‘Oscars voor de Nederlandse horecawereld’ uitgereikt tijdens de jaarlijkse ENTREE Hospitality & Style Awards. Het recentelijk geopende hotel nhow Rotterdam is genomineerd voor Best Hotel Design. Het design van nhow, ontworpen door OMA / Rem Koolhaas, is het afgelopen jaar al veel besproken en dus ook de jury niet onopgemerkt gebleven.

Bij de BEST HOTEL DESIGN 2014 Award let de jury op de originaliteit, uitstraling en functionaliteit van het interieurdesign van een hotel. Het gaat hierbij om zowel de publieke ruimtes als de hotelkamers. Het design van nhow typeert zich door de contrasten tussen hoog afgewerkte materialen zoals spiegels en goudtinten en de ruwe materialen als staal en beton. Het design wordt veelal typisch Rotterdams genoemd, iets wat geheel aansluit bij het concept van nhow.

Rotterdams vs. Amsterdams design
nhow Rotterdam neemt het als enige Rotterdamse hotel op tegen drie Amsterdamse genomineerde. Zo zijn Waldorf Astoria, Hotel De Hallen en Brooklyn hotel in Amsterdam ook genomineerd voor deze award. Alle vier de genomineerde designs zijn totaal verschillend, dus dit kan het de jury nog lastig maken.

nhow op de rode loper
Dit jaar wordt de rode loper in Studio21 in Hilversum uitgerold. De genomineerde bedrijven zijn gekozen uit horecazaken die het afgelopen jaar in het horecavakblad ENTREE Magazine stonden. Aan de hand van uitgebreide bezoeken aan talloze mooie en inspirerende horecabedrijven bepalen de leden van de vakjury uiteindelijk wie de awards in ontvangst mogen nemen.

De jury bestaat uit:

• Paula Plantinga | adjunct-hoofdredacteur ENTREE Magazine en juryvoorzitter
  • Ingmar Voerman | beverage-journalist
  • Rob Bongers | consultant HorecaDevelopment
  • Cleo Vehmeyer| director IQ Creative
  • Paul Linse |eigenaar en ontwerper Studio Linse
  • Joost Scholten | hoofdredacteur Entree magazine
  • Hans Meyer | hotelconceptontwikkelaar en eigenaar van Hotels Ahead
  • Didier Prince | conceptontwikkelaar DidierPrinceRealisatieAdvies
  • Jeroen Veldkamp | consultant CoffeeLab
  • Godfried van der Lugt | commercial director ManagementMedia

nhow Rotterdam is na Berlijn (2010) en Milaan (2007) het derde nhow hotel wereldwijd. Het designhotel is gevestigd in het iconische gebouw ‘De Rotterdam’ aan de Wilhelminakade. Het is het eerste en enige hotel dat zowel van binnen als van buiten is ontworpen door gerenommeerd architect OMA/ Rem Koolhaas. Met 278 luxe kamers, negen flexibele meeting zalen, een levendige BAR/KITCHEN met uniek dakterras en een adembenemend uitzicht, is nhow Rotterdam niet alleen de ideale bestemming voor de internationale (zaken)reiziger, maar ook een populaire ontmoetingsplek voor de lokale community. Onder het motto ‘Elevate Your Stay’ is een verblijf in nhow Rotterdam letterlijk en figuurlijk een hoogtepunt voor iedereen die in deze omgeving van Kunst, Architectuur en Hospitality stapt. De BAR van nhow is onlangs verkozen tot ‘Best Hotel Bar of Rotterdam 2014.’

nhow Rotterdam is één van de ruim 375 hotels van de NH Hotel Group.