nhow Rotterdam wint ‘Best Hotel Design’ Award 2014

Designhotel van NH Hotel Group in de prijzen

Rotterdam, 2 december 2014 – Het dit jaar geopende designhotel nhow Rotterdam heeft de felbegeerde ENTREE Hospitality & Style Award voor ‘Best Hotel Design 2014’ in ontvangst mogen nemen. De ENTREE Awards worden door een vakjury toegekend aan onderscheidende hotels en horecagelegenheden met een uitzonderlijk design, concept of service. In de categorie Best Hotel Design nam nhow Rotterdam het op tegen drie Amsterdamse hotels: Waldorf Astoria, Hotel De Hallen en het Brooklyn Hotel. Tijdens de uitreiking maandagavond in Studio 21 in Hilversum kwam nhow Rotterdam als winnaar uit de bus en werd het hotel onder andere geprezen om de overweldigende architectuur van het gebouw, dat een essentieel onderdeel van het hoteldesign vormt.

Eerste OMA/Rem Koolhaas hotel ter wereld

nhow Rotterdam opende januari 2014 haar deuren in het inmiddels wereldberoemde gebouw De Rotterdam, ontworpen door Rem Koolhaas van OMA Architecten. Ook het hotel interieur is door de architecten van OMA ontwerpen, wat het nhow hotel het eerste OMA/Rem Koolhaas hotel ter wereld maakt. Het design van nhow typeert zich door de contrasten tussen hoogwaardig afgewerkte materialen zoals spiegels en goudtinten en ruwe materialen als staal en beton. Door de rauwheid van het design wordt de uitstraling van het pand 'typisch Rotterdams' genoemd, iets wat geheel aansluit bij het concept van nhow Rotterdam.

Hotels met een 'wow-factor'

nhow is één van de vier hotelmerken van de NH Hotel Group. Met de opening van het derde nhow hotel ter wereld in de Maasstad, heeft NH Hotel Group een nieuwe generatie onconventionele lifestyle hotels met een ‘wow-factor’ gelanceerd. In de nhow hotels is er altijd wat te beleven en wordt iedere gast verrast en geïnspireerd. nhow Rotterdam onderscheidt zich door de thema’s Kunst & Architectuur op verrassende wijze tot leven te brengen in de hotels. Zo is er een bijzondere rol weggelegd voor lokale creatieven en (inter)nationale kunstenaars, die met hun werk invulling geven aan de nhow ervaring.

“Bijzonder om binnen een jaar na lancering van het nhow merk in Nederland weer zo’n geweldige prijs in ontvangst te mogen nemen. Een nhow hotel is een onconventioneel hotel met een ‘wow-factor,’ waarin creativiteit een onmisbare positie inneemt. Deze award voor ‘Best Hotel Design’  is voor NH Hotel Group dan ook de bevestiging dat de ingeslagen weg met nhow de juiste is„ Maarten Markus, Managing Director van Business Unit Benelux, UK, Frankrijk, USA & Afrika

Bij de ‘Best Hotel Design’ Award lette de jury op de originaliteit, uitstraling en functionaliteit van het interieurdesign van de genomineerde hotels. Het ging hierbij om zowel de publieke ruimtes als de hotelkamers. Andere genomineerde voor de prijs waren Waldorf Astoria, Hotel De Hallen en het Brooklyn hotel, allen gevestigd in Amsterdam. De jury koos nhow Rotterdam als winnaar, vanwege de overweldigende architectuur van het gebouw, dat leidend was voor de totaalbeleving van het hotel.

“De overweldigende architectuur van het gebouw vormt een essentieel onderdeel van het hoteldesign en was doorslaggevend voor de toekenning van deze award. Het gebouw is leidend voor de totaalbeleving van het hotel dat zich hiermee op de designkaart van Nederland heeft gezet. Een speler met internationaal allure met een ingetogen interieur„ Juryrapport ENTREE Hospitality & Style Awards

nhow Rotterdam is na Berlijn (2010) en Milaan (2007) het derde nhow hotel wereldwijd. Het designhotel is gevestigd in het iconische gebouw ‘De Rotterdam’ aan de Wilhelminakade. Het is het eerste en enige hotel dat zowel van binnen als van buiten is ontworpen door gerenommeerd architect OMA/ Rem Koolhaas. Met 278 luxe kamers, negen flexibele meeting zalen, een levendige BAR&KITCHEN met uniek dakterras en een adembenemend uitzicht, is nhow Rotterdam niet alleen de ideale bestemming voor de internationale (zaken)reiziger, maar ook een populaire ontmoetingsplek voor de lokale community. Onder het motto ‘Elevate Your Stay’ is een verblijf in nhow Rotterdam letterlijk en figuurlijk een hoogtepunt voor iedereen die in deze omgeving van Kunst, Architectuur en Hospitality stapt. De BAR van nhow is onlangs verkozen tot ‘Best Hotel Bar of Rotterdam 2014.’

Over NH Hotel Group

NH Hotel Group is beursgenoteerd in Spanje met ruim 375 hotels in 28 landen in Europa, Afrika en Noord- en Zuid-Amerika. Onder de NH Hotel Group vallen de 3- en 4-sterren urban NH Hotels, de NH Collection flagship hotels, de nhow designhotels en de Hesperia vakantieresorts. Wereldwijd staan meer dan 20.000 medewerkers dag en nacht klaar om de beste service tegen de beste prijs te leveren voor de jaarlijks ruim 16 miljoen gasten. Onlangs werd NH Hotel Group bekroond met een Zoover Award voor Beste Hotelketen 2014. Kijk voor meer informatie op www.nh-hotels.com.