Hermann Spatt nieuwe Hotel Director nhow Rotterdam

Rotterdam, 16 februari 2015 - Het in 2014 geopende designhotel nhow Rotterdam heeft een nieuwe directeur. Hermann Spatt, die ruim drie jaar het music & lifestyle hotel nhow Berlin leidde, maakt in februari de overstap naar de Maasstad en neemt de functie van Hotel Director over van Sander Creemers. nhow is één van de vier hotelmerken van NH Hotel Group. Met de opening van het derde nhow hotel ter wereld in Rotterdam lanceerde NH Hotel Group begin 2014 een compleet nieuwe generatie onconventionele lifestyle hotels in Nederland.

Ruime ervaring

Hermann Spatt, sinds 1995 werkzaam binnen NH Hotel Group, heeft voor zijn aanstelling bij nhow Berlin in 2011 diverse posities bekleed in onder andere Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland. Ook was hij Director of Operations in Centraal- en Oost-Europa. In OMA’s De Rotterdam krijgt Spatt een uniek design-, art- en architecture-concept onder zijn hoede. Met 278 luxe kamers, negen flexibele vergaderzalen, een levendige BAR&KITCHEN met uniek dakterras en een adembenemend uitzicht, is nhow Rotterdam niet alleen de ideale bestemming voor de internationale (zaken)reiziger, maar ook een populaire ontmoetingsplek voor de lokale community.

Onder het motto ‘Elevate Your Stay’ is een verblijf in nhow Rotterdam letterlijk en figuurlijk een hoogtepunt voor iedereen die in deze omgeving van Kunst, Architectuur en Hospitality stapt. “Wie zijn blik verheft, ziet geen grenzen, maar wie altijd naar de hemel staart, zal nooit iets op aarde ontdekken. Voor mij is Rotterdam een stad die een moderne, kosmopolitische flair combineert met een rijke en eigenzinnige culturele geschiedenis. nhow Rotterdam drukt uit wat Rotterdam is voor mij. Ik kijk er dan ook enorm naar uit om zowel de stad als het hotel te ervaren”, aldus Hermann Spatt.

““Wie zijn blik verheft, ziet geen grenzen, maar wie altijd naar de hemel staart, zal nooit iets op aarde ontdekken. Voor mij is Rotterdam een stad die een moderne, kosmopolitische flair combineert met een rijke en eigenzinnige culturele geschiedenis. nhow Rotterdam drukt uit wat Rotterdam is voor mij. Ik kijk er dan ook enorm naar uit om zowel de stad als het hotel te ervaren”„ Hermann Spatt, nieuwe Hotel Director nhow Rotterdam

Vertrekkend directeur Sander Creemers gaat een nieuwe uitdaging aan binnen NH Hotel Group. Hij zal als Hotel Director van NH Atlantic Den Haag een verbouwing en herpositionering van het hotel gaan leiden. “Ik kijk persoonlijk met veel plezier en gepaste trots terug op mijn periode bij nhow Rotterdam. Het was een enorme uitdaging om zo’n spraakmakend hotel in de stad Rotterdam te openen en tevens dit nieuwe hotelconcept te lanceren in Nederland. Deze ervaring neem ik nu mee naar een nieuw en uitdagend project”.

““Ik kijk persoonlijk met veel plezier en gepaste trots terug op mijn periode bij nhow Rotterdam. Het was een enorme uitdaging om zo’n spraakmakend hotel in de stad Rotterdam te openen en tevens dit nieuwe hotelconcept te lanceren in Nederland. Deze ervaring neem ik nu mee naar een nieuw en uitdagend project”„ Sander Creemers, voormalig General Manager van nhow Rotterdam

Voor de redactie, niet voor publicatie:

Neem voor meer informatie of een interview met Hermann Spatt of Sander Creemers contact op met Talitha Nöllen