Wereldberoemd en alledaags; de tulp in een creatieve spotlight in nhow Rotterdam

Echt tulpenveld siert lobby van nhow Rotterdam

10 APRIL 2015, ROTTERDAM, NEDERLAND
Wie over de Wilhelminakade loopt zal in het gebouw De Rotterdam een waar tulpenveld aantreffen. Divers gekleurde tulpen van verschillende formaten staan vrij in de losse aarde en sieren de beneden etage van het hotel nhow Rotterdam. Dit sluit aan op het Tulpenfestival dat ook dit jaar in april van start gaat en zal een leuke eyecatcher zijn op de stedelijke Wilhelminapier dat menig toerist en Rotterdammer zal opvallen.

“Veel Nederlanders waarderen de producten waar Nederland om bekend staat niet. Heel de wereld associeert Nederland met de tulp, maar in Nederland zelf heeft de tulp een alledaags en huiselijk imago,” aldus Hermann Spatt, de nieuwe directeur van nhow Rotterdam. Zo startte nhow Rotterdam een samenwerking met Denise Collignon, wie het tulpenveld in de lobby ontwierp.

Enige tulpenveld in Rotterdam
Het vraagt om gefotografeerd te worden. Het contrast tussen het gebouw met haar ruwe materialen en de tederheid en kleuren van de tulpen is prachtig. Bovendien is dit het enige tulpenveld in Rotterdam. Tot eind april blijft het tulpenveld liggen en het is gratis te bezichtigen.

Steeds een andere lobby
nhow profileert zich behalve als hotel ook als creatieve hotspot. In de lobby het van hotel is het hele jaar door kunst en design te zien, bijna altijd met een Rotterdams tintje. Het interieur veranderd elke periode en wordt telkens ingericht door bekende en aanstormende designers. Voor het tulpenveld hebben designers Sander Bokkinga en Kranen/Gille al eens de lobby vormgegeven. Vanaf mei zal curator Anne van der Zwaag een nieuwe kunstenaar of ontwerper uitnodigen om de lobby te sieren.

>>For English; check out the blog

Citaten
"Veel Nederlanders waarderen de producten waar Nederland om bekend staat niet. Heel de wereld associeert Nederland met de tulp, maar in Nederland zelf heeft de tulp een alledaags en huiselijk imago" Hermann Spatt, General Manager nhow Rotterdam